Papperslösa politiker m.m

När jag gick på min föräldraledighet i början av februari hade jag som plan att blogga varje dag. Jag skulle ju få så mycket tid.. . . . trodde jag. Har man en 10-månads bebis som kryper hela tiden och som älskar att hitta på nya upptåg, då blir det inte så mycket bloggande av. I april kommer jag att börja jobba mer, vi får de hur det blir med bloggandet då. . . .

***************************

Nu har nog tekniken kommit så långt att vi kan sluta kopiera – och därmed slänga – såna enorma mängder papper. Ända sedan jag började jobba med bärbar dator har jag försökt att ha med den på olika möten och därmed inte behövt ha med en lunta handlingar. Men det har inte alltid varit så lätt. På flera hålla har jag inte kunnat koppla upp mig så att jag kunnat få tag i handlingarna. Men det har ändrats bara det senaste året. Dessutom finns det nu bra läsplattor som är enkla att ta med sig och de väger mindre än alla handlingar vi släpar runt på. Det är bra att Kalmar nu tittar på någon lösning. Högsby är tydligen föregångare. Grattis Högsby! 

*****************

Det är bara för bedrövligt att vaccin mot Livmoderhalscancer inte kan börja ges till tjejerna i Kalmar och resten av Sverige.  Idag får man betala själv för vaccinet vilket gör att bara de som har råd kan ge sina döttrar detta skydd. Så får det inte vara. Vaccinet ska ingå i det ordinarie vaccinationsprogrammet, det ska erbjudas alla! Byråkratins kvarnar mal sakta och det är de unga flickorna som drabbas!

Malin

Kommentera

