Dåliga på bemötande

I SKL:s senaste mätning i ”Kommunernas kvalitet i korthet” fick Kalmar blandat resultat. När det gäller bemötande och snabbhet i att svara via exempelvis mail får vi klart underkänt. Det är inte OK!

För mig är kommunen en serviceorganisation, vi är till för medborgarna. Det är därför vi går till jobbet varje dag.

Besluten finns. Vi har olika kvalitetsmål som ska följas, men så görs inte. Ett problem är att vi är dåliga på att följa upp. Vi i politiken borde ställa frågan på kommunstyrelsen ”Hur går det?” Vi borde få redovisning per förvaltning för att se hur det ligger till och hur man tänker jobba med att det ska bli bättre. Detta görs inte idag.

Moderaterna och hela Alliansen la förslag i budgeten om ett förbättringsarbete. SKL -redoviningen visar att vi har jobb att göra. Synd att majoriteten inte var beredda att bifalla vårt yrkande. Jobbet med att förbättra bemötande kan inte vänta – det måste börja nu.

Däremot så har majoriteten nu sagt jag till Servicetjänster, ett förslag som Alliansen kom med förra året. Jag hoppas att majoriteten nu kör igång det arbetet, ett år har redan gått till spillo.

Malin

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: