JO-anmälan på Överförmyndarnämnden

När man som mest behöver hjälp, när man av olika anledningar inte klarar sig själv, då måste man kunna lita på kommunen.  Det ska vara rättsäkert och tryggt.  Man ska bli väl omhändetagen och väl bemött. När jag läser dagens tidning angående JO-anmälan på Överförmyndarnämnden blir jag både ledsen och bedrövad. Jag får en känsla av att personer ska anpassa sig till ett system. För mig ska det vara tvärt om – system ska anpassas efter de personer som behöver hjälp.

Jag har förståelse för att det är mycket att göra och att det kan vara stressigt, men det får aldrig gå ut över hanteringen av de personer som berörs av nämndens arbete. 

Malin

Kommentera

